RoMÂNDRU

romania-da-un-semn-de-viata-afla-detalii-despre-noua-campanie-antena-3-82760

 

M-am gândit ceva timp despre ce să fac postul „la alegere”, dar în cele din urmă m-am decis. Campanii online de promovare a României.

O să încep cu una din cele mai cunoscute, zic eu. Campania lansată  de cei de la ROM în luna noiembrie a anului 2011, „Românii sunt deștepți”. Aceasta își propunea să schimbe imaginea românilor pe internet până în data de 1 decembrie. Mai jos puteți vedea spotul realizat pentru această campanie.

664.332 de români au răspuns provocării lansate de Rom Autentic, căutând pe google (prin intermediul site-ului dedicat http://www.romaniisuntdestepti.ro) sintagma „românii sunt deştepţi”. În luna decembrie 2011, Campania „Românii sunt Deştepţi” ajunsese la peste 2.500.000 de români, generând peste 600 de articole în presa locală şi internaţională. Tot în luna decembrie, la doar o lună de la lansare, campania „Românii sunt deştepți”, îşi atingea scopul: schimbarea sugestiilor negative generate automat de motorul de căutare Google la introducerea în bara de căutare a sintagmei „romanii sunt”, România devenind astfel prima țară din lume care îşi schimba imaginea pe internet. (Via)

Această campanie a câștigat Silver Lion la Categoria Direct Lions – Best Low Budget Campaign, in cadrul Festivalului de publicitate de la Cannes. Pe lângă Silver Lion, „Românii sunt Deştepţi” are 5 shortlisturi, la 3 categorii importante: Direct Lions, Media Lions şi PR Lions. De asemenea, Campania a câştigat premii la toate festivalurile unde a fost înscrisă până în acest moment:

New York Festivals 2012
● Campania “Românii sunt Deştepţi” – GOLD WORLD MEDAL la Categoria Marketing Effectiveness
● Campania “Românii sunt Deştepţi” SILVER WORLD MEDAL la Categoria Public Relations/Brand Communications
● Campania “Românii sunt Deştepţi” BRONZE WORLD MEDAL la Categoria Interactive

Ro New Media 2012
● Campania “Românii sunt Deştepţi” – Locul 1 la Categoria Cross-Media Integration
● Campania “Românii sunt Deştepţi” – Locul 1 la Categoria Branded content &blogging campaign

Effie Awards 2012
● Campania “Românii sunt Deştepţi” – Gold Effie la Categoria Food
● Campania “Românii sunt Deştepţi” – Bronze Effie la Categoria Media Efficiency

BestAds 2012
● Campania “Românii sunt Deştepţi” – Locul 1 la Categoria Campanii
● Campania “Românii sunt Deştepţi” Locul 1 la categoria Social Media (Via)

Această campanie nu s-a oprit aici. ROM continuă cu partea a doua a campaniei “O ţară, 19 milioane de ambasadori”. Pentru a te implica în această campanie tot ce trebuie să faci e să adaugi eticheta “romaniansaresmart” oricând scrii sau dai mai departe poze, filme și articole pozitive despre țara noastră. Mai jos am atașat spotul realizat pentru această campanie.

Un alt clip pe care vreau să vi-l prezint se numește „Why not get to know Romania?” și vă invit să-l urmăriți:

Ultimul pe care vi-l prezint se numește „The World Without Romania” și-l puteți viziona mai jos.

Tu știi vreo campanie/vreun spot de genul acesta?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s